Ohjeita huoltajille ja kilpailijoille

OHJEITA HUOLTAJILLE JA KILPAILIJOILLE KILPAILUKAUDELLA

Kilpailuihin ilmoittautuminen

Jokainen urheilija (tai huoltaja) hoitaa kilpailuihin ilmoittautumisen itse www.kilpailukalenteri.fi kautta, jos se on mahdollista. Ne kilpailut, joihin ei voi ilmoittautua kilpailukalenterin kautta, urheilija hoitaa ilmoittautumisen itse suoraan järjestäjälle.

Seura huolehtii Seuracup joukkueen ja viestijoukkueiden ilmoittautumiset juoksujärjestyksineen järjestävälle seuralle suoraan.

HUOM! Kilpailuihin vaaditaan voimassa oleva yu-lisenssi. Jokainen urheilija huolehtii lisenssin maksamisesta itse. Lisenssi on pakollinen kaikissa yleisurheilukilpailuissa.

Osallistumismaksujen maksaminen

Yu-jaosto maksaa seuraavien kilpailujen osallistumismaksut

• Seuran omat kilpailut
  • Piirihuipentuma ja viestit
  • Seuracup
  • HJG (Hannes Junior Games)
  • Motonet GP
  • SM-kisat

Muista kisoista kilpailujen osallistumismaksut maksavat urheilijat itse

Jos kilpailija peruu osallistumisen kilpailuihin muun kuin sairastumisen vuoksi, maksaa hän osallistumismaksun takaisin yu-jaoston tilille.

Yu-jaosto maksaa kilometrikorvaukset SUL:n ohjeen mukaan SM-kilpailuihin osallistuvilta.

LASTEN YLEISURHEILUSÄÄNNÖT

Kaikissa SUL:n alaisissa kilpailuissa noudatetaan T/P 13 ja sitä nuorempien sarjoissa Lasten Yleisurheilusääntöjä. Poikkeuksena on hyppyjen kohdalla " metrin ponnistusalue", jota käytetään vain sarjoissa T/P 11 ja sitä nuoremmille!

Lasten säännöissä huomioitavaa:

- turvallisia ja tarkoituksenmukaisia!

- korostetaan reilun pelin periaatteita!

- tasapuolisuus kaikille kilpailijoille!

- kannustus ja opastus on toimitsijan velvoite!

- vältetään tuomitsemista, jollei virheestä ole hyötyä tekijälle ítselleen tai haittaa muille kilpailijoille!